wyszukiwanie zaawansowane
1 » Zasady etyki publikacyjnej2

Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 

Kontakt

  • Lech Krzyżanowski
    WYDAWNICTWO "CUM LAUDE"
    NIP: 5471421815
  • E-mail:biuro@cumlaude.com.pl
  • Telefon668511855
  • Godziny działania sklepuponiedziałek-piątek 10.00 - 18.00
  • CumLaude
0
0

Zasady etyki publikacyjnej

Zasady etyki publikacyjnej
 

Wydawnictwo Cum Laude przestrzega zasad etyki publikacyjnej na każdym etapie procedury wydawniczej. Wykorzystuje w tym celu zbiór dobrych praktyk dedykowanych wydawnictwom naukowym przez Committee on Publication Ethics (COPE) - https://publicationethics.org/core-practices . Stosując zasady etyki publikacyjnej Wydawnictwo Cum Laude stoi na stanowisku, iż ważniejsze od sztywnego trzymania się reguł, czasem nieprzystających do zmieniającej się rzeczywistości, jest dbałość o skutek podejmowanych działań. Tym zaś ma być każdorazowo wydanie książki naukowej, merytorycznie wartościowej, ale równocześnie takiej, która nie narusza praw osób trzecich, zgodna jest z prawidłami wynikającymi z przestrzegania zasad współżycia społecznego oraz z normami etyczno-moralnymi. Nawet jeśli te ostatnie nie znajdują swego odzwierciedlenia w prawie stanowionym.

Zasady etyki publikacyjnej obowiązują zarówno Wydawnictwo Cum Laude, jak i autorów publikowanych tam prac.

Wydawnictwo Cum Laude deklaruje, że:

  1. Odstąpi od publikowania lub dystrybucji książek, których treść wzbudzi uzasadnione wątpliwości, co do jej zgodności z literą i duchem przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych,
  2. Odstąpi od publikowania materiału, którego autor odmówi poddania się procedurze recenzyjnej lub zażąda jej anulowania ze względu na posiadaną recenzję, nie zamówioną przez Wydawnictwo Cum Laude,
  3. Nie uzależni sposobów przeprowadzenia procedury recenzyjnej od rodzaju źródła finansowania publikacji lub wysokości tegoż,
  4. Odstąpi od publikowania rozprawy doktorskiej, powstałej pod opieką promotorską lub recenzowanej przez właściciela Wydawnictwa Cum Laude (samodzielnego pracownika naukowego).

Autorzy, publikujący swe prace w Wydawnictwie Cum Laude deklarują, że:

  1. Nie zastosowali praktyki ghostwriting, polegającej na pominięciu w spisie autorów osób biorących udział w stworzeniu utworu,
  2. Nie zastosowali praktyki guest authorship, polegającej na przypisaniu współautorstwa osobom nie biorącym udziału w stworzeniu utworu,
  3. Nie nadużyli prawa cytatu,
  4. Nie stworzyli utworu, którego całość lub część jest tzw. autoplagiatem

Akceptowanie zasad etyki publikacyjnej autorzy oraz Wydawnictwo Cum Laude potwierdzają przez podpis pod umową wydawniczą, zawierającą stosowny passus.         


Przejdź do strony głównej